Hoeveel kost de verzending?
Geweldig nieuws! Binnen Nederland bieden we gratis verzending bij bestellingen van meer dan € 200,- (excl. btw). Alle andere bestellingen worden verzonden voor slechts € 6,- (excl. btw)! Buiten Nederland worden bestellingen verzonden voor € 9,- (excl. btw).
Waar verzenden jullie naartoe?
Wij verzenden momenteel binnen Nederland en naar landen binnen de Europese Unie via PostNL. Het spijt ons dat we momenteel niet naar andere landen kunnen verzenden.
Hoelang duurt het voordat mijn bestelling aankomt?
We weten dat je je thee zo snel mogelijk wilt hebben. Geloof ons, dat snappen we. Daarom doen we er alles aan om je bestelling snel bij je te krijgen, zodat je je waterkoker kunt starten.
Laten we het eerst over de verwerkingstijden hebben. Het duurt meestal 1-2 werkdagen om een bestelling te verwerken, MAAR dat aantal kan oplopen tot 5 werkdagen in drukke periodes.
Om je een beter idee te geven van de verzendtijden, hebben we hieronder een lijstje samengesteld. Houd er rekening mee dat deze verzendtijden gebaseerd zijn op het normale bedrijfsvolume en niet gegarandeerd zijn. Tijdens de periodes waarin de vervoerder een hoger volume ontvangt, kan het langer duren voordat je bestelling aankomt. Hoewel we graag zouden willen dat er een manier was om dit te omzeilen, worden de levertijden bepaald door de vervoerder. Houd er rekening mee dat het voor bestellingen buiten Nederland wat extra tijd kan duren (doorgaans 1-2 werkdagen) om de grens over te steken.
Verzending naar: Nederland
Levertijd (zodra verzonden): 1-2 werkdagen
Verzending naar: buiten Nederland (EU)
Levertijd (zodra verzonden): 2-4 werkdagen
Hoe kan ik mijn zending volgen?
De vervoerder wijst je een volgnummer toe wanneer je bestelling wordt verwerkt, en zodra deze ons Pakhuys in Malden verlaat (woohoo!) ontvang je een e-mail met je volginformatie.
Meer informatie nodig? Bezoek onze bestelstatus-pagina voor een update van de status van je bestelling. Zodra de bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met een volgnummer - deze link brengt je ook naar de volgpagina, waar je live updates krijgt van de vervoerder.
Een vriendelijke herinnering van de ene theeliefhebber aan de andere: we hebben helaas geen controle over de levertijden. Dat betekent dat als je je zorgen maakt over vertragingen in de verzending, je rechtstreeks contact moet opnemen met de vervoerder voor updates.
Mijn bestelling is niet aangekomen. Wat moet ik doen?
Het komt goed! Wat je moet doen is de trackinginformatie controleren die je via e-mail van de vervoerder hebt ontvangen. Die laat je weten waar je pakket zich momenteel bevindt en wat de verwachte (of bijgewerkte) aankomsttijd is.
Als bij je bestelling staat dat deze is afgeleverd en je deze niet kunt vinden, neem dan rechtstreeks contact op met de vervoerder.
Mijn bestelling is opnieuw verzonden naar Puritea. Wat gebeurt er nu?
Als je bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een onvolledig adres, waardoor de vervoerders niet bij je aan de deur kunnen bezorgen.
Hier volgen enkele tips en trucs om ervoor te zorgen dat je bestelling succesvol bij je aankomt:
- Controleer of je adres het adres is dat bij PostNL is geregistreerd.
- Als je in een gebouw zit waarvoor een unitnummer vereist is, zorg er dan voor dat dit wordt vermeld. Vermeld je unitnummer na het adres (bijvoorbeeld Straat 123 A Unit 321).
- Als je pakket bij je plaatselijke postkantoor wordt achtergelaten, dien je het zo snel mogelijk op te halen. De meeste postkantoren houden je pakket slechts 5 werkdagen vast voordat het wordt teruggestuurd naar de afzender.